torsdag 10 februari 2011

Musik!

Ahh, musik gör mig lycklig! Söker på musik på Spotify som jag lyssnade på förr och blir helt lycklig :) Musik måste vara bland det bästa som finns :)

Idag är det by the way snöstorm, perfekt dag att ha hemma studier! Sov till tio sen gjorde jag en otroligt god citrus juice av grapefrukt och apelsiner samt lite citron som var sådär supergod! Sen kröp jag upp i soffan med en kopp grön te och läsa om KBT (kognitiv beteende terapi) Nu har jag ju då en kaffe/musikpaus. Vilket jag är bra på att ha, haha. Tyvärr är läsningen inför en seminarieuppgift som ska in på måndag så måste skriva två sidor om KBT också. Men det känns ändå ganska givande då KBT är den terapiformen som är väldigt inne just nu. Handlar om tankens kraft bland annat vilket jag själv kan ha nytta av då jag ibland får ångest.

Igår blev det en väldigt oproduktiv dag. Hade hemmastudier men det var strålande sol ute så jag fick ingen pluggro utan gick upp på stan istället. Inte bra , desto mer och göra idag! Fast när det är snöstorm känns det rätt okej ändå :) Skönt att slippa gå utanför dörren!

Imorgon är det föreläsning 9 till 12 och sen kommer Emma hem från Uppsala, det blir kul :) Vi ska ut och äta och vidare till en bar för att fira henne som fyllt år i veckan! Jocke ska till Stockholm i helgen och kolla på hockey så vi har lägenheten för oss själva ;) Kan vara rätt skönt ibland. Jocke har för övrigt börjat jobba på Scandic hotell här i Örebro och trivs riktigt bra där :) Jätte kul! Är heltid också, på Soleo hade han bara halvtid så vi har inte direkt haft överdrivet med pengar den här hösten :P Så det är bra :)

Vilket långt inlägg det blev nudå, bara för att jag egentligen ska plugga!

Självdisciplin, vad är det...?

Haha!

1 kommentar:

  1. Vad kul att Jocke fått ett bra jobb och trivs:-) Jasså Emma fyllde år i veckan,visste jag inte:-) Hoppas ni får det jättemysigt i helgen,du får hälsa henne att hon är jätteduktig vikarie!

    SvaraRadera