torsdag 18 oktober 2012

Blev sovmorgon idag då Alexandra somnade mycket senare igår kväll än vad hon brukar. Hon brukar somna senast vid åtta typ men igår kväll somna hon vid tio. Sen sov hon till fem då jag amma och sen gick vi upp vid tio, så jag är utvilad iaf :) Nu ligger hon i spjälsängen och sover middag. Hon brukar sova en gång lite djupare på förmiddagen och en gång på eftermiddagen.

Idag har jag inga speciella planer. Tänkte ta en promenad med vagnen så vi får komma ut lite och sen blir de nog mest mys med Alexandra och lite städning. Vädret är så tråkigt, bara regnar! Så egentligen vill jag inte ut alls, bara vara inne och tända ljus och mysa.

Köpte gröt och fruktpuré igår. På lördag blir första smakportionen! Känns roligt :) Tänk att min lilla bebis blivit så stor! Hon var så liten länge men nu känns de som tiden springer förbi! Hon är ett halvår på söndag! Nu ska jag passa på att fixa lite när hon sover.

1 kommentar:

  1. spännande att börja med smakportioner! var på föräldraträff i tisdags och då pratade vi om det och om "smaksensationer" som dom nu kallar det som man kan börja med redan nu, då dom får smaka av på typ fingret. känns långt dit, alex är ju så liten än..har ju precis börjat äta på handen ju ;-)

    SvaraRadera