fredag 19 oktober 2012

Konstig känsla

Massa vänner på FB som fått barn i dagarna, och det känns så konstigt att se bebisarna på bb i de typiska bb plastvagnarna. Att se dessa vagnar gör att jobbiga känslor kommer upp. Jag fick ligga på bb en vecka efter att jag blivit förlöst utan att ha min lilla älskade bebis hos mig. Det var så jobbigt att se alla dra runt på sina bebisar i matsalen och korridorerna medan min låg i kuvös. Detta gör att jag verkligen hoppas att nästa barn blir fullgånget! Vill så gärna få ha barnet hos mig direkt och vara på bb tillsammans med barnet.

Självklart är det enda viktiga att jag fick en frisk liten flicka och att vi är tillsammans nu, men den veckan på BB och de tre och en halv veckorna på sjukhuset känns väldigt jobbiga. Kanske är därför jag har svårt att vara ifrån Alexandra ens en timme nu? Vill ha henne hos mig hela tiden. Min älskade lilla bebis! Jag känner sådan oerhörd gränslös kärlek till henne. På kvällarna ligger jag bara och tittar på henne där hon ligger mellan mig och Jocke i sängen, hon är så fin, så perfekt! Ett mirakel! 

Men men, Något att träna på...


1 kommentar: